D66 Doesburg in de oppositie

Ze zijn eruit! Stadspartij, VVD en PvdA willen verder met het CDA en het CDA wil ook verder met drie kwart van de ‘oude’ coalitie. Wij wensen ze heel veel succes! D66 Doesburg gaat in de oppositie en daar hebben we zin in!

Gisteravond hebben we gezamenlijk de afgelopen weken nog eens geëvalueerd. Wat hadden wij beter moeten doen? Hand in eigen boezem steken kan nooit kwaad en helpt je weer verder, maar hoe we ook alles wendde en keerde….de conclusie was dat het onafwendbaar was. Stadspartij, VVD en PvdA wilde niet met D66 verder, vanaf het begin al niet. Jammer dat dit niet eerder duidelijk was, dat had een hoop leed kunnen voorkomen.

Daarom kijken we liever naar de toekomst. We gaan de oppositie in. We gaan meer met maatschappelijke organisaties in gesprek en meer bij de kiezer te rade om goede voorstellen te doen en projecten op te starten. We gaan ons actiever opstellen naar wijkraden en zullen agendapunten uit commissies en raad vaker met de wijkraden gaan bespreken. We gaan voorstellen doen om van Ark Stad een tweede Ravelijnproject te maken, een fietspad langs de Zomerweg te leggen, het terrein naast de Dekamarkt tot een ecologische moestuin te maken, proberen een project van laaggeletterdheid te steunen en we gaan hard aan de slag om het stagefonds uit ons verkiezingsprogramma ook echt van de grond te krijgen. We gaan niet alleen bloggen, maar ook twitteren.  We gaan kijken of we met de andere oppositiepartijen samen kunnen werken. Grappig dat we gisteren ineens onbekommerd en zonder knellende spanningen ineens heel energiek werden en elkaar konden voeden met plannen en ideeën. We hopen dat we komende tijd met onze leden en kiezers tot concrete activiteiten kunnen komen.

En nu vooruit!

Laatst gewijzigd op 29 april 2014