Historie D66 Doesburg

Hieronder staan diverse artikelen van eerdere fractie samenstellingen en gemeenteraadsverkiezingen met zetelverdeling.

Fractie samenstelling per 27 juni 2019

De fractie is vanaf 27 juni 2019 weer volledig op sterkte. Walter van Ditmars is verhuisd naar het Hof van Twente om daar zijn wijnhandel verder uit te bouwen. En dus heeft hij zijn raadslidmaatschap op moeten zeggen. Wij willen Walter bedanken voor zijn inzet voor D66 en voor het mooie Doesburg en wij wensen hem heel veel geluk en succes in Twente! Henk Westra volgt Walter op als raadslid en als fractievoorzitter. Hij is 27 juni officieel beëdigd. We gaan er samen voor, voor D66 en voor Doesburg!

De Fractie-assistenten is Frans Hofman (alle commissies).

Fractie samenstelling per mei 2018

Na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 is er het een en ander veranderd in de fractie van D66 Doesburg. Zo is Kübra Kolukirik Demir met voorkeurstemmen in de raad gekozen! Daardoor heeft Henk Westra helaas de gemeenteraad moeten verlaten. Ook bij de fractie-assistenten zijn er hierdoor verschuivingen ontstaan. Zo heeft Frans Hofman de plaats ingenomen van Kübra als fractie-assistent.

D66 Doesburg heeft nu twee zetels in de gemeenteraad.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Zetels Gemeenteraad 2018

D66 Doesburg heeft haar twee zetels weten te behouden! Dat is best wel een knappe prestatie van de sociaal democraten. Kübra Kolukirik is maar liefst met voorkeurstemmen in de raad gekozen. Walter van Ditmars blijft in de Gemeenteraad. Henk Westra maakt dus geen deel meer uit van de gemeenteraad.

Binnen de fractie zijn er ook wat wisselingen geweest. Doordat Kübra naar de gemeenteraad is gegaan, is Frans Hofman, naast Katinka de Rijk-van Rij, nu (tijdelijk) fractie-assistent van D66 Doesburg.

Verkiezingsprogramma D66 Doesburg GR (2018-2022)

De D66 Flyer kunt u hier downloaden of vinden onder Publicaties.
U kunt het Verkiezingsprogramma van D66 hier vinden of onder het punt Publicaties.
Klik hier voor de link van de Stemwijzer.
Op 17 maart 2018 is er in de moskee in Doesburg een bijeenkomst. Aanvang 16:00 uur. Klik voor meer informatie op de uitnodigings-poster.

Kandidaten D66 Doesburg GR2018

Op woensdag 21 maart 2018 zijn de verkiezingen voor de Gemeenteraad. D66 Doesburg heeft 10 personen op de lijst staan. Een exacte mix van dames en heren, waar we ook erg trots op zijn! Onze nummer 1 is Walter van Ditmars, hij is dus ook onze lijsttrekker. De heer René Dessing is onze lijstduwer. Wie de kandidaat-wethouder zal zijn, wordt bepaald in de komende ledenvergadering. D66 Doesburg heeft een prachtige lijst met een mooie mix van mensen!

Plaats 1 t/m 5  GR2018

1. Walter van Ditmars
  2. Henk Westra
  3. Kübra Kolukirik
  4. Frans Hofman
  5. Katinka de Rijk – van Rij

Groepsfoto GR2018

In de groepsfoto hieronder ziet u zo goed als alle kandidaten van de lijst. (nr 9 Ronald van Weegen ontbreekt op de foto). De eerste vijf kandidaten van de lijst staan hieronder ook met een eigen foto.

D66 Doesburg kandidaten GR18

Staand op de bovenste rij van links naar rechts:

Frans Hofman (nr 4), Joke Anzion-Dekkers (nr 6), René Dessing (nr 10),
Saskia Jeronimus (nr 8), Katinka de Rijk – van Rij (nr 5) en Elly van Exel (nr 7).

Zittend op de onderste rij:

Walter van Ditmars (nr 1), Kübra Kolukirik (nr 3) en Henk Westra (nr 2).

Laatst gewijzigd op 19 januari 2021