Tijdpad Verkiezingen

Het tijdpad voor de diverse verkiezingen kun je vinden op de site van de Kiesraad. Klik hier voor de site van de Kiesraad.

De eerstvolgende verkiezingen zijn de Tweede Kamer en de Gemeenteraad:

17 maart 2021: Tweede Kamer verkiezing
Normaal gesproken vindt de Tweede Kamerverkiezing om de 4 jaar plaats, in maart of mei (afhankelijk van de vraag of in hetzelfde jaar ook verkiezingen zijn voor provinciale staten of gemeenteraden). Bij deze verkiezing verloopt het verkiezingsproces wat anders dan anders. Dit om het risico op verspreiding van Covid-19 op de verkiezingsdag klein te houden. Er worden maatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat het voor kiezers veilig is om te stemmen en het voor stembureauleden veilig is om hun werk te doen in de stemlokalen. KlikĀ  hier voor een overzicht van deze maatregelen.

16 maart 2022: Gemeenteraad verkiezing
Eenmaal in de 4 jaar vinden in Nederland verkiezingen voor de gemeenteraad plaats. De volgende gemeenteraadsverkiezingen vinden plaats op woensdag 16 maart 2022. De laatste gemeenteraadsverkiezingen waren op 21 maart 2018. Aan deze reguliere verkiezingen namen 335 gemeenten deel.

Bron: Kiesraad.nl

Laatst gewijzigd op 19 januari 2021