Verkiezingsprogramma D66 (2018-2022)

Klik hier voor het verkiezingsprogramma van D66 (2018-2022).

D66 is trots op Doesburg! Doesburg is een geweldige stad. Iedereen draagt daar aan bij. Wij zijn een stad met gemeenschapszin.

Natuurlijk blijft Doesburg zelfstandig. Onze stad is een voorbeeld van hoe het wel kan. Met korte lijnen, grote betrokkenheid van iedereen en een goede samenwerking met de eigen inwoners en met andere gemeenten. Wij koesteren dat.

Wij willen onze inwoners laten meebeslissen waar dat kan. Iedereen doet mee. Wij zorgen voor hen die het op eigen kracht niet kunnen. En we proberen te voorkomen dat iemand niet meer zelfstandig mee kan doen.

Bij een stad horen basisvoorzieningen als een zwembad en een sporthal. Die moeten behouden blijven. Bij een stad hoort ook een levendige binnenstad. Die is er dankzij onze ondernemers en hun inzet voor het grote geheel. Dat verdient onze blijvende steun.

Doesburg is een mooie stad, met monumenten, veel groen, historische vestingwerken en een landelijke omgeving. Daar zijn we heel zuinig op. Dat vergt onderhoud en aandacht. Soms botsen de belangen. Een inbreuk op de natuur ten behoeve van bedrijfsuitbreiding bijvoorbeeld. Dat kan alleen wanneer die inbreuk op de natuur tot het minimum beperkt blijft en de bedrijfsuitbreiding een wezenlijke bijdrage levert aan de werkgelegenheid. En dat kan alleen na zeer zorgvuldig onderzoek.

Doesburg is niet alleen een stad waar gewoond wordt, maar ook een stad waar gewerkt wordt. Dat houdt een stad levend. Met gezinnen met kinderen, die naar onze goede, brede scholen gaan. Scholen die duurzaam zijn. Waar aandacht en zorg is voor onze jeugd. Die ze ook krijgen bij ons jongerencentrum 0313.

Doesburg wil in 2050 energieneutraal zijn. Hoe eerder we dat bereiken, hoe beter. Duurzaamheid is noodzaak, nu en de toekomst. Wij maken ons sterk voor die toekomst en voor Doesburg.

D66 is trots op Doesburg en haar inwoners!

Gepubliceerd op 22-02-2018 - Laatst gewijzigd op 22-02-2018